вторник, 9 апреля 2013 г.

Геракл – улюблений герой стародавніх греків


Тема. Геракл – улюблений герой стародавніх греків.
Мета: розширювати знання про міфи; формувати навички коментованого читання, ус­ного зв'язного мовлення, переказу тексту та його аналізу; сприяти вихованню у шестикласників загальнолюдських ідеалів.
Обладнання: тексти міфів.
I.                   ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
II.                АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
1.                  Переказ міфу «Еріманфський кабан і битва з кентаврами».
2.                  Бесіда.
1)                  Хто такі кентаври? (Це міфічні істоти, напівлюди-напівконі, що населяли підгір'я Фессалії на півночі Греції.)
2)                  Чому кентаври розгнівалися на кентавра Фола? (Бо він роз­крив посудину з вином, яке було власністю усіх кентаврів.)
3)                  Хто такий Хірон? (Наймудріший із кентаврів, друг Геракла.)
4)                  Що сталося з Хіроном? (Стріла, послана Гераклом, випадково влучила у коліно кентавра. Хірону загрожувала смерть. Він спустився у царство мертвих.)
5)                  Яка нова риса вдачі Геракла розкрилася у цьому міфі? (Вір­ність у дружбі.)
III.             СПРИЙНЯТТЯ І ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1.                  Коментоване читання міфу «Скотний двір царя Авгія».
2.                  Робота з текстом.
1)                  Яке завдання мав виконати Геракл у царя Авгія? (Очистити від гною усі стайні та хліви царя Сліди Авгія.)
2)                  У чому полягала складність завдання? (Авгій не сподівався, що це завдання взагалі можна було виконати, адже багато років поспіль стайні не чистилися.)
3)                  Знайдіть і зачитайте описи биків, що були на стайнях Авгія.)
4)                  Яку умову Геракл поставив Авгієві? (Авгій мав віддати де­сяту частину своїх стад, якщо Геракл виконає завдання за один день.)
5)                  Яка риса Геракла виявилася під час виконання цього завдан­ня? (Кмітливість.)
6)                  Що зробив Геракл, аби швидко виконати важку роботу? (Вивалив стіну, що оточувала скотний двір і спрямував туди воду двох рік.)
7)                  Чи виконав Авгій свою обіцянку? (Ні.)
8)                  Якою була реакція Геракла? (Він пішов від Авгія, але через кілька років помстився йому.)
3.                  Обговорення проблемної ситуації.
— Як ви вважаєте, чи був справедливим вчинок Геракла щодо Авгія? (Авгій вчинив зле і Геракл покарав його за це. Причому Геракл убив Авгія у поєдинку, як і належить хоро­брому воїнові.)
4.                  Коментар учителя.
Відомо, що після перемоги над Авгієм, Геракл приніс жертву олімпійським богам і встановив Олімпійські ігри. Вони прово­дилися кожні чотири роки на священній рівнині, обсаженій самим Гераклом на честь богині Афіни Паллади оливами. На цих іграх проводилися змагання з бігу, боротьби, кулачного бою, метання диска і списа, а також перегони колісниць. Переможці в іграх діставали в нагороду оливковий вінок і мали велику шану. Цікаво, що греки вели літочислення саме за Олімпійськими іграми.
Фізкультхвилинка
5.                  Виразне читання міфу «Яблука Гесперід».
6.                  Робота з текстом.
1)                  Де знаходилися золоті яблука Гесперід? (На золотому дереві, вирощеному богинею Землі Геєю, як подарунок великій Гері в день її весілля із Зевсом.)
2)                  Де жили Гесперіди? (Вони жили на краю землі.)
3)                  Що відомо про їхніх батьків? (Ними були титан Атлант і ве­чірня зірка Геспер.)
4)                  Хто допоміг Гераклові у пошуках шляху до Гесперід? (Німфи.)
5)                  Який казковий персонаж охороняв цей сад? (Дракон, який ніколи не спав.)
6)                  Розкажіть, як Геракл знайшов дорогу до саду Гесперід? Ви­користайте у своїй розповіді опис морського бою Нерея (з по­силанням на текст).
7.                  Бесіда.
1)                  Які небезпеки трапилися на шляху Геракла? (Зустріч з Антеєм; подорож до Єгипту.)
2)                  Згадайте, у чому була сила Антея? (Він доторкався до землі, своєї матері, і знову ставав сильнішим.)
8.                  Переказ уривка про Гераклову втечу від царя Єгипту.
9.                  Бесіда.
1)                  Хто допоміг Гераклові дістати яблука? (Титан Атлант, який тримав небо.)
2)                  Як Геракл перехитрив Атланта? (Сказав, щоб Атлант потри­мав небо, доки він зробить подушку. Так Атлант знову став на своє міспе.)
3)                  Що зробив Геракл з яблуками Гесперід, які йому подарував Еврісфей? (Віддав їх своїй покровительці, великий дочці Зевса Афіні Палладі.)
4)                  Що сталося з яблуками потім? (Афіна повернула їх Гесперідам.)
10.              Слово вчителя.
Це був дванадцятий і останній подвиг Геракла. Герой звіль­нився від служби у Еврисфея і повернувся додому. Та недовго він там був. Нові подвиги і тяжкі біди чекали на нього.
11.              Творча робота.
                Створіть малюнки на тему: «Бій Геракла з Антеєм», «Ат­лант тримає небо», «Геракл і Атлант», «Геракл передає яблука Афіні Палладі». Які кольори ви використаєте? Чому?
12.              Презентація робіт за сюжетами прочитаних міфів.
13.              Робота з текстом.
                Схарактеризуйте риси вдачі Геракла, використовуючи тек­стовий матеріал міфів. (Сміливий, мужній, сильний, розумний, кмітливий, вірний у дружбі.)

IV.             ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1.                  Запитання для контролю.
1)                  Визначте теми прочитаних міфів. (Боротьба зі злом, віра в силу людини, її кмітливість, розум.)
2)                  Що, на вашу думку, утверджують міфи? (Зло завжди має бути покараним. Людина завдяки своєму розумові може ба­гатого досягти.)
3)                  Чому, на вашу думку, Геракл став улюбленим героєм давніх греків?
4)                  Яке ваше ставлення до героя?
5)                  Яку роль відіграли елементи фантастики, казки у міфах про Геракла?
2.                  Заключне слово вчителя.
Геракл недарма став улюбленим героєм давніх греків. Він був сильним, красивим, розумним, завжди міг знайти вихід із будь-якої ситуації. Герой був взірцем досконалості. А це, як відомо, цінувалося у Давній Греції.
V.                ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Дати письмову відповідь на питання: «Чому міфи Давньої Греції залишаються цікавими для людей XXI століття?». Про­читати міфи «Орфей та Зврідіка», «Дедал та Ікар», створити малюнки до прочитаних міфів (за бажанням).

Завантажити

Комментариев нет:

Отправить комментарий