Тема. Міфи про Геракла. Немейський лев.
Мета: розширювати
знання учнів про давньогрецьку міфологію; розвивати навички переказу, виразного
читання, усного зв'язного мовлення; сприяти вихованню моральних якостей учнів.
Обладнання:
тексти міфів (книги М. Куна «Легенди і міфи Стародавньої Греції», К. Гловацької
«Міфи Стародавньої Греції»),
I.
ОГОЛОШЕННЯ
ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
II.
АКТУАЛІЗАЦІЯ
ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Бесіда.
1)
Дайте визначення міфу.
2)
На які цикли поділяються міфи Давньої Греції.
III.
СПРИЙНЯТТЯ
І ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1.
Слово
вчителя.
Відомо,
що Геракл (у римлян Геркулес) — найсильніший герой Греції. Спочатку він
вважався сонячним богом, що разив своїми стрілами, які б'ють без промаху все
темне і зле. Ві-н зціляв і насилав хвороби, мав багато спільного з Аполлоном.
Але Геракл — бог і герой одночасно, що зустрічається тільки у грецькій
міфології.
У
зоряну ніч можна побачити Геракла (Геркулеса) на небі, бо його ім'ям зветься
одне із сузір'їв. А поряд із сузір'ям Геркулеса можна побачити сузір'я Гідри,
тієї потворної багатоголової істоти, яку вбив Геракл.
На
наших уроках ми ознайомимося з деякими міфами про цього давньогрецького героя.
2.
Переказ
прочитаного вдома міфу про народження та виховання Геракла.
3.
Виразне
читання міфу «Геракл у Фівах».
4.
Усне
«словесне малювання».
Яким
ви уявляєте собі Геракла? Опишіть його, посилаючись на текст.
5.
Робота
з текстом.
1)
Яка жахлива історія сталася з Гераклом?
2)
З чиєї вини це сталося? (З вини Гери, яка ненавиділа Геракла.)
3)
Як Геракл мав спокутувати свій гріх?
Фізкультхвилинка
6.
Виразне
читання міфу «Немейський лев» з подальшим обговоренням.
1)
Яким був перший наказ Еврисфея? (Геракл мав убити не-
мейського лева.)
2)
Зачитайте опис печери і лева, який там жив.
3)
Чому ця місцевість була такою пустинною? (Тому що все
живе боялося лева.)
4)
Розкажіть про хід поєдинку.
5)
Як Гераклові вдалося подолати лева? (Ударом палиці.)
6)
Як герой увінчав свій подвиг? (Встановив Немейські ігри —
спортивні змагання, що відбувалися кожні два роки у Не- мейській долині.
Проводилися вони на честь Зевса у середині літа. Під час ігор, що тривали
кілька днів, змагалися з таких видів спорту, як біг, боротьба, кулачний бій,
метання диска і списа, а також перегони колісниць. Під час ігор оголошувався
загальний мир у всій Греції.)
7)
Якою була реакція Еврісфея? (Він, глянувши на лева, зблід
від страху.)
8)
Як Еврісфей ставився до Геракла? (Еврісфей боявся
Геракла, бо усвідомлював, яку нелюдську силу той має.)
IV.
ЗАКРІПЛЕННЯ
ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Запитання
для контролю.
1)
До якого циклу міфів належить прочитаний? (До міфів про
героїв.)
2)
Як Геракл опинився в Еврісфея?
3)
Як ви думаєте, чому Зевс не міг змінити долю Геракла?
(Тому, що кожен має прожити те, що йому судилося. Від долі ніколи й нікуди не
сховаєшся.)
4)
Які елементи фантастики є у міфі? (Сила лева, його надзвичайно
тверда й важка шкура.)
V.
ДОМАШНЄ
ЗАВДАННЯ
Прочитати
міф «Лернейська гідра», переказувати його. Створити ілюстрації до прочитаних
міфів (за бажанням).
Завантажити
Комментариев нет:
Отправить комментарий