вторник, 9 апреля 2013 г.

Міфи про Геракла. Керінейська лань


Тема. Міфи про Геракла. Керінейська лань.
Мета: проаналізувати міфи про подвиги Геракла; удосконалювати навички виразного читання, усного зв'язного мовлення, переказу; сприяти вихованню у шести­класників високих моральних ідеалів.
Обладнання: тексти міфів (М. Кун «Легенди і міфи Стародавньої Греції», К. Гловацька «Міфи Давньої Греції»); ілюстрації до міфів (на вибір учителя); малюнки учнів.
I.                   ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
II.                АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
1.                  Презентація малюнків за сюжетами прочитаних міфів.
2.                  Переказ міфу «Лернейська гідра».
3.                  Бесіда.
1)                  Якою зображена гідра? (Це потвора з тілом змії і дев'ятьма головами дракона.)
2)                  Де жила гідра? (В оточеній болотом печері.)
3)                  Подумайте, уособленням чого є гідра? (Уособленням зла.)
4)                  Знайдіть в українському та російському фольклорі схожі персонажі.
5)                  Знайдіть у тексті і зачитайте порівняння, які використову­ються для змалювання Геракла під час бою. («Як непохитна скеля, стояв герой».)
6)                  Який казковий елемент має місце у міфі? (Голови гідри мали здатність відростати.)
7)                  Хто допомагав гідрі? (Потворний рак.)
8)                  Хто допоміг Гераклові у поєдинку з двома чудовиськами? (Іолай, син Іфікла.)
9)                  Як герой розправився з гідрою?
10)              Подумайте, яка мрія давніх людей втілена у цьому міфі? (Людина здатна побороти зло. Віра у силу людини.)
III.             СПРИЙНЯТТЯ Й ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
1.                  Виразне читання міфу «Керінейська лань».
2.                  Робота з текстом.
1)                  Звідки взялася лань? (Її послала богиня Венера на кару людям.)
2)                  Що лихе робила лань? (Спустошувала поля.)
3)                  Знайдіть і зачитайте опис лані.
3.                  Обговорення проблемної ситуації.
Лань приносила людям зло, але вона була красива. Як на вашу думку, чи може зло бути красивим? (Так, зло може набу­вати різного вигляду, тому воно небезпечне.)
4.                  Робота з текстом (продовження).
1)                  Згадайте, скільки часу тривало переслідування лані? (Цілий рік.)
2)                  Чи вдалося Гераклові упіймати лань?
5.                  Інсценізація діалогу Геракла з Артемідою.
Фізкультхвилинка
6.                  Бесіда.
1)                  Яким ви побачили Геракла у цій сцені?
2)                  Чим пояснити його поведінку?
3)                  Чому, на вашу думку, Артеміда простила Геракла і відпус­тила його? (Вона зрозуміла, що Геракл виконує волю богів. Знаючи, що Геракл був сином Зевса, вона побоялася гніву верховного бога, від якого залежала.)
IV.             ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
Запитання для контролю.
1)                  Згадайте, хто із російських казкарів у своєму творі зображує дивовижного козлика?
2)                  У чому різниця між міфічною ланню та героєм П. Бажова? (Лань чинила людям зло, а козлик робив добро.)
3)                  Що вразило вас у міфі «Керінейська лань»? (Сильний Геракл теж покірний волі богів.)
4)                  Знайдіть художні особливості, що використовуються у міфі. (Епітети: «чудесна Керінейська лань», «Роги золоті», «мід­ні ноги»; порівняння: «наче вітер носилася вона по горах», «понеслась, як стріла».)
V.                ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Прочитати міф «Еріманфський кабан і битва з кентаврами», переказувати прочитане.
Завантажити

Комментариев нет:

Отправить комментарий