Тема. Поетизація у казці чистих людських відносин.
Мета: поглиблювати навички аналізу художнього тексту;
навчати умінню узагальнювати
прочитане; розвивати навички
виразного читання, переказу, зв'язного мовлення; сприяти морально-етичному вихованню
школярів. Обладнання: тексти казки «Маленький принц» А. де Сент-Екзюпері;
ілюстрації до твору; виставка учнівських робіт.
Людське життя схоже на книгу, у якій не вистачає багатьох
сторінок.
Акутагава Рьоноске, японський письменник
I. ОГОЛОШЕННЯ
ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ
ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ
Робота з
епіграфом.
1)Як ви
розумієте слова японського письменника, що слугують епіграфом уроку?
2) Які сторінки, на вашу
думку, мають бути обов'язковими в «книзі людського життя», щоб людина була
щасливою? (Дім, рідні, близькі, друзі, здоров'я, професія тощо.)
III. СПРИЙНЯТТЯ Й
ЗАСВОЄННЯ УЧНЯМИ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Стосунки між людьми — річ складна
і неоднозначна. Ми усі різні, у нас різні погляди, принципи. Тому по-різному ми
ставимося до світу, до оточуючих. Протягом життя кожен із нас спілкується з
величезною кількістю людей. Усе це залишає певний слід у нашій душі. Ми весь
час учимося читати книгу людських взаємин.
2. Бесіда.
1) Книга життя Маленького
принца дуже тоненька, адже він ще мало прожив. Яких сторінок, на вашу думку, у
ній не вистачає? (Сторінок, на яких би розповідалося про друзів Маленького
принца. Він дуже самотній на своїй планеті. У нього немає нікого, крім
Троянди.)
2) Згадайте, чому Маленький принц
полетів зі своєї планети? (Він хотів знайти друзів.)
3) Чи хотіли б ви дружити з
Маленьким принцем? Чому?
4) Як ви думаєте, чи був би він
надійним другом?
5) Яка риса вдачі виявилася у
Маленького принца в стосунках із Трояндою? (Вірність.)
6) Яким був Маленький принц у
стосунках з іншими? (Добрий, щирий.)
7) Подумайте, чому герой
вважає, що саме ліхтарник міг би бути його другом? («Бо він не думав про себе».
Маленький принц боявся егоїстів.)
8) Чому Троянда часто
засмучувала Маленького принца? (Вона була егоїстичною. Він уперше зустрівся з
егоїзмом.)
9) Які істини стосовно дружби
відкрив Маленькому принцові Лис? («Немає таких торгашів, що продавали б друзів,
і тому люди не мають друзів», «Треба бути терплячим».) Як ви їх розумієте?
10)Чи згодні
ви з Лисом, який сказав: «Мова — це джерело непорозуміння»? Чому? (Просто люди
не завжди задумуються над тим, що говорять.)
3. Переказ
тексту.
— Розкажіть про зустрічі
Маленького принца зі стрілочником, торговцем, льотчиком.
4. Робота
з текстом.
1)Що приваблювало льотчика, дорослу
людину, у Маленькому принцові? Знайдіть відповідні цитати в тексті.
(«Найзворуш- ливіше у цього Маленького принца — його вірність квітці, образ
троянди, який сяє у ньому, ніби полум'я світильника, навіть коли він спить...»,
«І я зрозумів, що він ще тендітніший і ще безборонніший, ніж здається. Треба
старанно берегти світильники: порив вітру може погасити їх».
2) Чому льотчикові було шкода
прощатися з Маленьким прин- цем? (Бо хлопчик був щирим, добрим, відкритим. А
людям так часто цього не вистачає у стосунках.)
3) Як ви розумієте фразу льотчика:
«Для вас, тих, хто теж полюбив Маленького принца, як і для мене, світ буде
інший...»?
4) Чому,
на вашу думку, дорослі не завжди розуміють дітей? (Бо дорослі втрачають чистоту
душі.)
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ
ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Запитання
для контролю.
1) Якими мають бути
людські стосунки?
2) Яким життєвим
принципом навчив вас Маленький принц?
2. Узагальнююче
слово вчителя.
У своїй казці А. де Сент-Екзюпері
показує, що між людьми мають бути чисті, душевні стосунки. Людям слід бути
добрими, відвертими, щирими, вірними. І тоді у світі стане менше проблем. Якби
люди це зрозуміли, їм стало б набагато краще жити.
V. ДОМАШНЄ
ЗАВДАННЯ
Повторити поняття «алегорія».
Знайти алегоричні образи у творі А. де Сент-Екзюпері.
Комментариев нет:
Отправить комментарий