вторник, 26 ноября 2013 г.

Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.


Тема.                 Узагальнення та систематизація вивченого матеріалу.
Мета:                  повторити вивчений матеріал з метою кращого його засвоєння; удосконалювати
уміння узагальнювати вивчене з метою його систематизації; виховувати у школярів любов до зарубіжної літератури. Обладнання: виставка книг із творами, вивченими у 6 класі; портретна галерея письменників; «художня» експозиція.
ХІД УРОКУ
I.  ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ, МЕТИ І ЗАВДАНЬ УРОКУ
II.  ОСМИСЛЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
1.                         Літературна вікторина «Питання з теорії літератури»
1)   Міф — це ...
2)   Байка — це ...
3)   Алегорія — це ...
4)   Новела — це ...
5)   Притча — це ...
6)   Антитеза — це ...
7)Езопова                                  мова — це ...
8)   Оповідання — це ...
9)   Пригодницький роман — це ...
10) Науково-пригодницький роман — це ...
2.                          Гра «В гостях у автора»
(Назвати автора, його твір. Дати коротку інформацію про письменника.)
1)   «У літню пору Мурашка, гуляючи по полю збирала зернятка пшениці і ячменю і запасалася кормами на зиму. Побачив її Жук і здивувався...» (Езоп, «Мурашка і Жук».)
2)   «Небесна кара, що її за гріх
Великий наслано на всіх, Чума — нещадна люта сила, Спроможна все живе за день До решти винищити, впень, Нещадно звірину косила».
(Ж. де Лафонтен, «Зачумлені звірі».)
3)   «У сильного безсилий винен завжди: Цих прикладів в Історії ми досить знаєм. Та ми історій не складаєм,
А в байці можем це розповісти».
(І. Крилов, «Вовк і Ягня».)
4)   «Скрудж не викреслив імені Марлі з вивіски. Воно красувало­ся там, над дверима контори, ще багато літ поспіль: Скрудж і Марлі». (Ч. Діккенс, «Різдвяна пісня у прозі».)
5)   «Невесела картина з усіх боків, аж до обрію одноманітна пус­теля, пагорби всі пологі й низькі. Ані деревця, ані кущика, ні травинки — нічого, окрім безкрайньої страшної пустелі...» (Дж. Лондон, «Жага до життя».)
6)             «Лихої години, 1 вересня 1659 року, я ступив на корабель. Це було того самого дня, якого я вісім років тому втік від батька та матері в Гуль, того дня, коли я повстав проти батьківської волі і так безглуздо розпорядився своєю долею». (Д. Дефо, «Робінзон Крузо».)
7)            «Капітан Халл, досвідчений мореплавець, один з найвправні- ших гарпунерів флотилії, мав команду, яка складалася з п'яти матросів і одного новачка». (Ж. Берн, «П'ятнадцятирічний капітан».)
8)             «А на його долоні лежала Усмішка. Він дивився на неї у білім світлі, яке падало з опівнічного неба, і тихо повторю­вав про себе, знову й знову: "Усмішка, чарівна усмішка..."» (Р. Бредбері, «Усмішка».)
3.  Розгадування кросворда.
        Розгадавши кросворд ви зможете назвати країну, що за­лишила глибокий слід в історії світової культури.
1.       Найголовніший бог давніх греків. (Зевс.)
2.       Місце перебування давньогрецьких богів. (Олімп.)
3.Титан,          що тримав на плечах небо. (Атлант.)
4.       Бог світла та сонця, опікун мистецтва. (Аполлон.)
5.       Богиня кохання і вроди. (Афродіта.)
6.       Герої, що здійснили далеку подорож і привезли зо­лоте руно. (Аргонавти.)
(Ключове слово: Еллада.)
4.  Конкурс читців.
        Прочитайте вірш, уривок із прозового твору, який най­більше сподобався.
5.  Гра «Відгадай кораблі».
1)            Шхуна, якою керував п'ятнадцятирічний капітан. («Пілігрим».)
2)            Корабель, на якому вирушили на пошуки скарбів пірата Флінта. («Іспаньйола».)
3)            Китобійне судно, що врятувало виснажену людину, яка бо­ролося за життя. («Берфорд».)
6.  Вікторина «Перевір себе».
1)Хто               з давньогрецьких героїв украв вогонь і подарував його людям? (Прометей.)
2)            Найулюбленіший герой стародавніх греків. (Геркулес.)
3)            Кого вважають засновником жанру байки? (Езопа.)
4)            У чому полягає вічність образу Прометея? (У його безкорис­ливому служінні людям.)
5)   Який прийом допомагає А. Чехову підкреслити негативні риси людського характеру? (Антитеза.)
6)3          якою метою привид Марлі з'явився до Скруджа? (Щоб урятувати його душу.)
7)   Чому зміни зі Скруджем сталися саме у різдвяну ніч? (Бо це велика ніч перемоги добра над злом.)
)   Що допомогло Робінзонові Крузо вижити на безлюдному ос­трові? (Розум, сила духу, віра у Бога, праця.)
9)   У творах яких письменників звучить тема «Людина в жит­тєвих випробуваннях»? (Д. Дефо, Ж. Берна, Дж. Лондона, Ш. Петефі, Р. Стівенсона.)
10)       Які риси вдачі Діка Сенда роблять його образ привабливим? (Розум, сміливість, кмітливість, порядність, повага до стар­ших.)
11)       Відомо, що Робінзон не взяв гроші з корабля. Головний ге­рой оповідання «Жага до життя» висипав прямо на землю золотий пісок, який добував із великими труднощами. Чому вони так зробили? (Бо в критичній ситуації гроші, золото нічого не варті. Щоб вижити людині потрібен розум, воля, сила духу.)
12)       Чому повністю скарби пірата Флінта так і не дійшли до людей? (Тому що експедиції за скарбами завжди супровод­жувалися пролитою кров'ю і смертю.)
13)       Які морально-етичні принципи проголошували у своїх творах Р. Бредбері та А. де Сент-Екзюпері?
14)       Чому образ Маленького принца приваблює і дорослих, і ді­тей? (Тому, що він є втіленням доброти, допитливості, вір­ності, щирості, безпорадності, яких усім так не вистачає.)
7.  Рольова гра.
Складіть розповідь від імені літературного героя, який спо­добався найбільше.
8.  Парад літературних героїв.
(Учні в костюмах представляють літературних героїв. «Гля­дачі» відгадують, хто перед ними.)
Маленький принц. (Звучить музика А.Моруані. «Зо­ряна симфонія».) Я подарую вам зорі. Люди мають свої зірки, які перестають бути звичайними зорями. Для одних,— тих, хто мандрує,— вони дороговказ, для інших — то тільки маленькі вог­ники. Але всі ці зірки мовчать. А у вас будуть такі зірки, яких більше ні в кого немає. У вас будуть зірки, які вміють сміятися!
2) Том. Як тихо. Усі сплять. Я зараз вам покажу її. Дивіться, яка вона гарна. Усмішка, чарівна усмішка...

3)Дік                                      Сенд. Яким був мій жах, коли я здогадався, що кора­бель «Пілігрим» розбився не біля берегів Південної Америки! Якби-то я добре знав навігацію, умів користуватися усіма капітанськими приладами, цього б ніколи не сталося! Але я мушу врятувати людей! Адже я за них відповідаю!
4)Робінзон                                          Крузо. Спочатку мене охопив відчай. Уявіть собі: з усього екіпажу корабля я врятувався лише один. Що мені робити на цьому безлюдному острові? Але потім я ви­рішив, що мушу надіятися на провидіння Боже і спробувати вижити. Потроху призвичаївся, забрав із корабля деякі речі, зробив човен, почав сіяти хліб. Так поступово усе стало на свої місця. І тривало цілих 28 років!
111. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Читати твори, задані на канікули.


Завантажити

Комментариев нет:

Отправить комментарий