воскресенье, 9 ноября 2014 г.

Оскар Уайльд. Казка “Хлопчик-зірка”. Казкові персонажі, їхня характеристика. Основний конфлікт

Тема   Оскар Уайльд. Казка “Хлопчик-зірка”.  Казкові персонажі, їхня характеристика. Основний конфлікт
Мета: завершити роботу над визначенням головної думки та характеристики головного героя казки О.Уайльда; розвивати вміння характеризувати персонаж, узагальнювати прочитане, робити висновки; виховувати любов до матері як визначеної цінності життя, як основи духовної краси людини.
Тип уроку: поглибленої роботи над твором.
                                   Любов, як сонце світу, відкриває
Безмежну велич людської краси

В.Симоненко

                                                                 Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань.
-          Діти, ви любите казки? – Тож розпочинаємо свою казку:
Не за синіми морями, не за високими горами, а Уторопах на горбочку стоїть школа. А у тій школі є п’ятий кас, де навчаються гарні хлопчики й дівчатка. Чорняві, біляві, русяві, високі, низенькі, повненькі і не дуже. Якось до їхнього класу завітала кореспондент журналу “Слово про казку”. Їй захотілося взяти інтерв’ю у дітей з метою виявлення інтересу до казок та їх знань.
1.                                Кореспондент: - Добрий день, шановні п’ятикласники, шановна вчителько та гості уроку. Як вам уже повідомили, я – кореспондент Біленчук Мар’яна. Мені цікаво дізнатися, яку казку ви вивчаєте зараз на уроці?
-          Хто автор казки “Хлопчик-зірка”?
-          Що найбільше цінував у житті О.Уайльд і чого він цурався?
-          А чому казка розпочинається описом зими?
-          Що знайшли лісоруби в лісі?
-          Чому лісоруб вирішив взяти собі знайдену дитину?
-          Як ставилися у сім’ї лісоруба до Хлопчика-зірки?
-          Чим він відрізнявся від інших дітей лісоруба?
-          Яким зовні був Хлопчик-зірка, з чим порівнює його автор?
-          А яким було серце у Хлопчика-зірки?
-          Так, у Хлопчика-зірки було кам’яне серце. Як ви розумієте вислів “кам’яне серце”?
-          Я задоволена вашими відповідями. Дякую вам. Бачу, вам справді сподобалась казка. Я бажаю, щоб у вас ніколи серце не ставало “кам’яним”.

2.                                Вчитель: Яким красивим зовні був герой казки. З якими квітами порівнює його автор?
ОС
квітка                                         кам’яне серце
краса                                           жорстокість
ніжність                                         гордість
милосердя                                  себелюбство
любов                                         грубість
добро                                          зневага
ненависть
зло
-          Що символізує квітка? Що несе “кам’яне серце”?
-          Чи можна вважати красивою людину, зовнішність якої прекрасна, а вчинки ганебні?
ІІ. Сприйняття нового матеріалу. Робота над твором. Оголошення теми, мети уроку.
1.Сьогодні на уроці ми повинні дізнатися,  у чому ж велич людської краси, визначити її найголовнішу цінність – любов до матері.
(Запис теми уроку, епіграфа)
-          Діти, а від чого залежить духовна краса людини?
(від її вчинків)
-          Який найгірший поступок вчинив Хлопчик-зірка? Який найважчий гріх?
1.      Знайдіть у тексті і зачитайте.
(Звучить пісня “Сину, сину, ангел мій”)
-          Як був покараний Хлопчик-зірка?
-          Що вирішив зробити герой. Чому?
2.      Передайте від імені героя, як до нього ставилися звірі у лісі. “Естафета” - передай право голосу іншим.
·         коноплянка;
·         білочка;
·         кріт
3.      Напишіть лист-пораду Хлопчику-зірці
4.      Хто першим допоміг Хлопчику-зірці у важкий час. Чому?
5.      Коли і чому краса повернулася до героя?

(Найвищий прояв любові – думати про інших)
6.      Коли Хлопчик-зірка відчув себе щасливим?
Зачитайте в ролях уривок казки про зустрів Хлопчика-зірки з матір’ю.
(Звучить пісня)
7.      Намалюйте “кольорову стежину” героя до краси, до щастя. Передайте вчинки героя кольорами. Чи змінився герой казки?
 






ІІІ. Підсумок.
  1. У чому ж найбільша цінність людського життя? Що робить людину по-справжньому красивою? Як ви розумієте епіграф уроку?
  2. Букет любові складаємо до матусиних ніг. Напишіть у середині квіточки найщиріші, найніжніші слова для своєї мами. Квіточку поставте у корзину.
Діти пишуть.
Вчитель
  1. Любов до матері – одна  визначальних, найголовніших окрас людини. Вона возвеличує людей.
  2. Вірш                                      Поклін матері
Встаньте! Встаньте на коліна,
Рідну матір попросіть,
Лиш одна вона єдина
Допоможе і навчить.
Бог і матір на цім світі
Справедливий нам суддя.
Бог і мат і р– це суцвіття,
Бо святішого нема.
Рідна мати нас з дитинства
На добро благословить
Рука ніжна материнська
Нагодує і приспить
Отож, Богу помолімося,
За здоров’я матерів

І у пояс поклонімося
За сердечність їх дарів
Прости, Боже, прости, мамо,
Коли що було не тік,
Хоч покаятись – це мало,
Та усе  це добрий знак.
Встаньте! Встаньте на коліна.
Свою гордість ви зломіть.
-          Давайте всі разом помолимось за наших мам. Дитяча молитва – то їх любов.
(учні читають молитву)
-          Діти, хай зігріває вас материнська ласка і любов. Бережіть своїх матерів, цілуйте їхні руки, говоріть їм ніжні і ласкаві слова.
Мама, матусенька….
Ось і закінчилася наша казка.
Чого ж навчила вона вас?
ІV. Домашнє завдання: записати у зошиті головну думку казки; підібрати 3-4 прислів’я, які відображають думку казки.





Комментариев нет:

Отправить комментарий