Складено згідно з новою
навчальною програмою «Світова література для 5-9 класів загальноосвітніх
навчальних закладів», розробленою на основі нового Державного стандарту базової
і повної загальної середньої освіти (постанова Кабінету Міністрів України від 23Л
1.2011 р. № 1392) і затвердженою наказом Міністерства від 6.06.2012 р. № 664.
Авторський колектив:
д.філол.н., лроф., зав, кафедри світової літератури Полтавського національного
педагогічного університету імені В.Г. Короленка О.М, Ніколенко (керівник колективу),
к.пед.н., головний спеціаліст департаменту загальної середньої та дошкільної
освіти Міністерства освіти і наук, молоді та спорту України К.В.
Таранік-Ткачук, зав. сектору Інституту інноваційних технологій і змісту освіти
МОН молоді та спорту С.П. Фоміна, зав. навчально-методичного кабінету світової
літератури та російської мови Кіровоградського ОШПО імені В. Сухомлинського
О,В, Ревнивцева, учитель-методист гімназії № 117 імені Лесі Українки м. Києва
Т.П. Сегеда, учитель-методист спеціалізованої школи №80 м. Києва Н.В.
Онищенко.
Календарно
- тематичний план уроків світової літератури
на
2014-2015 н.р.
у 5 класі
№ з/п
|
Тема
уроку
|
К\г
|
Дата
|
Примітка
|
Вступ
|
2
|
|||
1
|
Світова література - духовна скарбниця людства. Роль
книги в сучасному житті.
|
1
|
||
2
|
Фольклор, його
характерні ознаки. Література і фольклор.
|
1
|
||
3
|
Розвиток мовлення (усно). Літературний практикум за
жанрами фольклору
|
|||
Казки народів світу
|
16
|
|||
4
|
Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки.
Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально - побутові), їхні характерні
ознаки.
|
1
|
||
5
|
Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття
в образах тварин негативних людських якостей.
|
1
|
||
6
|
Японська народна казка «Іссумбосі, або
Хлопчик-Мізинчик», Відображення любові до пра-ці, кмітливості, сміливості,
ставлення до природи в образі Іссумбосі. Національний колорит японських
казок.
|
1
|
||
7
|
Китайська народна казка «Пензлик Маляна».
|
1
|
||
8
|
Арабська народна казка «Сіндбад-Мореплавець» (третя
подорож).
|
1
|
||
9
|
Арабська народна казка «Сіндбад-Мореплавець» (третя
подорож). Втілення в образі Сіндбада-Мореплавця віри в перемогу людини над
обставинами.
|
1
|
||
10
|
Розвиток
мовлення (письмово). Складання
казки за прислів’ям.
|
|||
11
|
Брати Якоб і Вільгельм Грімм. Казка «Пані Метелиця».
|
1
|
||
12
|
Брати Якоб і Вільгельм Грімм. Казка «Пані Метелиця».
Моральні цінності в казках.
|
1
|
||
13
|
Позакласне
читання. Брати Якоб і Вільгельм
Грімм. Казка «Бременські музиканти».
|
|||
14
|
Контрольна
робота №1 за тематичним блоком
«Вступ. Казки народів світу»
|
|||
15
|
О.С. Пушкін. Вступ до поеми «Руслан і Людмила»
|
1
|
||
16
|
О.С. Пушкін «Казка про мертву царівну та сімох
богатирів»
|
1
|
||
17
|
О.С. Пушкін «Казка про мертву царівну та сімох
богатирів». Система образів. Автор.
|
1
|
||
18
|
Г.К. Андерсен «Соловейко»
|
1
|
||
19
|
Г.К. Андерсен «Соловейко»
|
1
|
||
20
|
Позакласне
читання. Г.К. Андерсен «Снігова
королева»
|
|||
21
|
О.Уайльд. Казка « Хлопчик - зірка»
|
1
|
||
22
|
О.Уайльд « Хлопчик - зірка». Казкові персонажі їхня
характеристика. Основний конфлікт.
|
1
|
||
23
|
О.Уайльд « Хлопчик - зірка». Основний конфлікт.
Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя.
|
1
|
||
24
|
Контрольна робота №2 за творчістю
О.С.Пушкіна, Г.К.Андерсена, О.Уайльда
|
|||
Природа і людина
|
10
|
|||
25
|
Джон Кітс « Про коника та цвіркуна»
|
1
|
||
26
|
Джон Кітс « Про коника та цвіркуна». Поетизація
образу природи у вірші, його ідея
|
1
|
||
27
|
Й.В. Гете «Нічна пісня подорожнього»
|
1
|
||
28
|
Й.В.Гете «Нічна пісня подорожнього». Виразне читання
напам'ять.
|
1
|
||
29
|
Г.Гейне «Задзвени із далини». Утілення краси
весняної природи у вірші.
|
1
|
||
30
|
Г.Гейне «Задзвени із далини». Зв'язок із фольклорами
|
1
|
||
30
|
Е. Сетон-Томпсон . Оповідання «Лобо»
|
1
|
||
31
|
Е. Сетон-Томпсон. Оповідання «Лобо». Утвердження
любові до всього живого.
|
1
|
||
32
|
Е. Сетон-Томпсон . Оповідання «Лобо». Зображення художніх
образів, їхнє розкриття в подіях твору.
|
1
|
||
33
|
Авторські спостереження за світом природи у творах
Дж.Кітса, Й.В.Гете, Г.Гейне, Е.Сетона-Томпсона
|
1
|
||
34
|
Контрольна
робота №3 за творчістю Дж. Кітса, Й.В.Гете, Г.Гейне.
Е.Сетона-Томпсона
|
|||
Світ дитинства
|
10
|
|||
35
|
Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра»
|
1
|
||
36
|
Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра». Світ дорослих і
світ дітей у повісті.
|
1
|
||
37
|
Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра» Том Сойєр і
Гекльберрі Фіни
|
1
|
||
38
|
Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра». Становлення автора
до своїх героїв.
|
1
|
||
39
|
Марк Твен «Пригоди Тома Сойєра». Провідні ідеї твору
|
1
|
||
40
|
Розвиток
мовлення. Переказ уривку з твору
«Пригоди Тома Сойєра» (усно)
|
|||
41
|
Елеонор Портер. Роман «Поліанна»
|
1
|
||
42
|
Елеонор Портер.
Роман «Поліанна». Щирість мужність і оптимізм героїні твору.
|
1
|
||
43
|
Елеонор Портер.
Роман «Поліанна». Ідея радості життя й відкриття світу у творі.
|
1
|
||
44
|
Елеонор Портер.
Поліанна та її друзі.
|
1
|
||
45
|
Елеонор Портер «Поліанна». Художні засоби розкриття образу
Поліанни та її друзів
|
1
|
||
46
|
Позакласне
читання. Е.Портер та її твори
|
|||
47
|
Розвиток
мовлення (письмово). Порівняльна
характеристика образа Тома Сойєра та Поліанни
|
|||
48
|
Контрольна
робота №3 за творчістю М. Твена та
Е.Портер
|
|||
Сила творчої уяви
|
8
|
|||
49
|
Л. Керрол «Аліса в Країні Див». Творча історія
книги, її зв'язок із біографією письменника та життям Англії вікторіанської
доби
|
1
|
||
50
|
Л. Керрол «Аліса в Країні Див».
|
1
|
||
51
|
Л. Керрол «Аліса в Країні Див». Образ Аліси, світ її
уяви і захопливих пригод.
|
1
|
||
52
|
Л. Керрол «Аліса в Країні Див». Персонажі, які
оточують героїню
|
1
|
||
53
|
Л. Керрол «Аліса в Країні Див». Подальші пригоди
головної героїні
|
1
|
||
54
|
Л. Керрол «Аліса в Країні Див». Подальші пригоди
головної героїні
|
1
|
||
55
|
Розвиток
мовлення (усно). Л. Керрол «Аліса в
Країні Див». Особливості художньої мови твору
|
|||
56
|
М.І. Цвєтаєва «Книга в червоній палітурці»
|
1
|
||
57
|
М.І. Цвєтаєва «Книга в червоній палітурці»
|
1
|
||
58
|
Контрольна
робота №4 за творчістю Л.Керролла, М.Цвєтаєвої
|
|||
Сучасна література
|
8
|
|||
59
|
Т. Янсон. «Життя і творчість». «Капелюх чарівника»
|
1
|
||
60
|
Т. Янсон «Капелюх чарівника». Сюжет твору
|
1
|
||
61
|
Т. Янсон «Капелюх чарівника». Чарівність художнього
світу твору
|
1
|
||
62
|
Т. Янсон «Капелюх чарівника». Персонажі твору
|
1
|
||
63
|
Т. Янсон «Капелюх чарівника». Утіленняв героях твору
ідей добро ти, щирості, сімейних цінностей
|
1
|
||
64
|
Т. Янсон «Капелюх чарівника». Художні та жанрові
особливості твору.
|
1
|
||
65
|
Пауль Маар «Машина, що здійснює бажання». Яскравість
художнього світу твору
|
1
|
||
66
|
У світі мистецтва (література і культура)
|
1
|
||
67
|
Позакласне
читання. Р. Дал та його твір «
Чарлі і шоколадна фабрика»
|
|||
68
|
Контрольна
робота №5 за творчістю Р.Дала,
П.Маара, Т.Янсона
|
|||
69
|
Підсумковий урок
|
|||
70
|
Повторення і узагальнення вивченого за рік зі
світової літератури.
|
Комментариев нет:
Отправить комментарий